Математична вікторина (6-7 клас)

ТЕМА: Математична вікторина.

МЕТА: – вдосконалювати практичні вміння і навички учнів на основі розв’язування задач на розвиток кмітливості;

               – розвивати логічне мислення;

               – виховувати інтерес до вивчення математики.

Предмет математика настільки

серйозний, що корисно використовувати

будь-яку нагоду зробити його цікавим.

Б. Паскаль

Клас святково прикрашений:

на дошці – висловлювання

учених, гасла, портрети

видатних математиків.

 

ГАСЛА:

Ø Набувай розуму в навчанні, а хоробрості - в змаганні.

Ø Без труднощів не існує науки.

Ø Якби було прагнення, тоді будь-яка праця вдаватиметься.

Ø Руки переможуть одного, знання – тисячу.

 

План проведення

Барабанний бій. Виходить глашатай у супроводі двох барабанщиків. Він розгортає довгий папірус і читає: ”Указ Його Величності Короля Всіх Математичних Наук Інтеграла Першого Визначеного. Його Величність Король Інтеграл Перший оголошує конкурс на звання найкмітливішого мешканця королівства. Це звання буде при суджено тому, хто найшвидше, найкраще, найправильніше відповість на всі запитання Її Величності Принцеси Вікторини. Переможець одержить подарунок з рук Принцеси. Указ підписали: Його Величність Король Усіх Математичних Наук Інтеграл Перший Визначений і Головний Міністр Радикал Третій Кубічний.”

Барабанний бій. Глашатай зникає. З'являється учениця в костюмі Вікторини. На голові – корона з математичними формулами. Довге плаття. Через плече перекинуто довгу стрічку з написом “Вікторина”. Вікторина починає ставити запитання:

 

На подвір’ї шість котів

Зранку полювали,

І вони за шість хвилин

Шість мишей спіймали.

Припусти, що сто котів

Сто мишей спіймали.

Скільки часу ці коти

Разом полювали?           (6 хвилин)

 

Вчора в школі три дитини

Малювали три картини,

Працювали три години.

Якщо сто таких картин

Сто дітей сидять малюють,

Скільки треба їм годин, –

Хай присутні поміркують.    (3 години)

 

Конкурси

1.    Як дізнатися, більше, ніж половину діжки наповнено водою, чи менше:?

              Відповідь: Нахилити діжку так, щоб рівень води прийшовся до краю діжки. Якщо вища точка дна лежить також на рівні води, то половину діжки наповнено водою.

2.    Половина – це того числа чверть. А яке ж оте число?

              Відповідь: Шукана число в 4 рази більше. Ніж половина. Отже, “оте” число дорівнює 0,5·4=2.

3.    Поставити між 5 і 6 такий знак. Щоб було число більше за 5. але менше за 6.

         Відповідь: 5,6.

4.    Як, маючи відра на 4 і 9 літрів принести з річки 6 літрів води?

5.    Як виправити неправильну рівність, складену із сірників (мал. 1), на правильну одною перестановкою сірника?

         Відповідь: Мал. 2 (а, б).

 

Мал. 1

 

а)

б)

Мал. 2

6.    Довжина кожного сірника 4 см 5 мм. Чи вистачить 15 сірників для того, щоб скласти метр?

         Відповідь: Так. Мал. 3.

Мал. 3

7.    У корзині 5 яблук. П’ятьом дівчатам треба дати по одному яблуку, але щоб одне яблуко залишилося у корзині. Як це зробити?

              Відповідь: Одна дівчина повинна взяти яблуко з корзиною.

8.    У батька 6 синів. Кожен син має сестру. Скільки всього у батька дітей?

              Відповідь: 7.

9.    Двоє батьків і двоє синів поділили між собою три яблука так, що кожному дісталося по одному. Як це трапилося?

              Відповідь: Яблука ділили батько, син і дідусь.

10.     Наш конкурс ставить завдання: зобразити число 100 за допомогою однакових цифр, але щоб їх було не більше восьми.

       На цей конкурс ми відводимо 6 хв.

       Переможцями будуть ті, хто дасть більше варіантів запису числа 100 за допомогою однакових цифр.

       Нагадуємо, що цих цифр не повинно бути більше восьми.

       Бажаємо успіху!

         Зауваження. Наведемо кілька зразків запису числа 100 за допомогою однакових цифр: 3·33+3:3; 44+44+4+4+4; 55+55-5-5; 33+33+33+3:3; 99+;  тощо.

11.     Собака і порося важать стільки, скільки 5 ящиків. Порося важить стільки, скільки важать 4 кішки. Дві кішки і порося важать стільки, скільки важать 3 ящики. Яка кількість кішок важить стільки, скільки важить собака?

              Відповідь: 6 кішок.

12.     Наступний конкурс – математичний кросворд:

                   По горизонталі:

1)   Число.

2)   Те, що треба знати напам'ять.

3)   Геометрична фігура.

4)   Арифметична дія.

5)   Одиниця виміру.

6)   Математичний інструмент.

7)   Геометрична фігура, яку можна позначити однією літерою.

8)   Найменше натуральне число.

9)   Геометрична фігура.

10)         Поділки на вимірювальних приладах.

Зауваження. Ключове слово: математика. Якщо завдання виконано правильно, то по вертикалі дістанемо це слово (на виконання кросворду – 3 хв.).

 

 

 

 

 

М

І

Л

Ь

Й

О

Н

 

 

 

 

П

Р

А

В

И

Л

О

 

 

 

 

 

 

 

 

Т

Р

И

К

У

Т

Н

И

К

М

Н

О

Ж

Е

Н

Н

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М

Е

Т

Р

 

 

 

 

 

 

 

Т

Р

А

Н

С

П

О

Р

Т

И

Р

 

 

К

У

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

Д

И

Н

И

Ц

Я

 

 

 

 

 

 

 

 

К

В

А

Д

Р

А

Т

 

 

 

 

Ш

К

А

Л

А

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки вікторини

(визначення і оголошення переможців)

Заключне слово барабанщиків:

 

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічить,

Та нам їх треба добре знати,

Щоб Всесвітом оволодіть.

     Науки – знайдені алмази,

     Вугілля, золото і мідь,

     В руках людей – могутній лазер

     І сотні зрошених угідь.

Наука – хліб мільйоннотонний,

Дари розвіданих морів.

І винограду пишні грона,

Й серед пустель пташиний спів.

     Це атом, скорений Людині,

     Нові потужні русла рік,

     Дерзання й пошуки невпинні –

     Це наш великий славний вік!

Наука нам допомагає

Ракети в космос запускать

І будувати всюдиходи,

Щоб грунт на Місяці вивчать.

     Це вже розвідані орбіти:

     На Марсі вимпел наш розцвів,

     І на Венеру шлях відкрито –

     Й сюди наш розум долетів!

До різних ми наук охочі,

Нехай ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем:

Наш Математиці уклін!

 

Література

 

1.          Балк М. Б., Балк Г. Д. Математика после уроков. М., “Просвещение”, 1971.

2.          Германович П. Ю. Математичні вікторини. К., “Радянська школа”, 1967.

3.          Кордемський Б. А. Математична кмітливість. К., “Радянська школа”, 1963.

4.          Скобелєв Г. М., Берман В. П. Математика в позаурочний час. К., “Радянська школа”, 1973.

Математична вікторина (6-7 клас).doc (226304)